Kancelaria parafialna
Kancelaria czynna od poniedziałku do piątku
po Mszy Świętej wieczorowej
W niedziele i uroczystości kancelaria NIECZYNNA
tel. 17 2285010
Bardzo prosimy aby po wszelkie zaświadczenia przychodzić osobiście.
Osoby które mieszkają na terenie innej parafii (np. za granicą) dłużej niż 3 miesiące mają obowiązek zapisać się do parafii w nowym miejscu zamieszkania. Do tej parafii udają się w sprawach kancelaryjnych (np. w przypadku rodziców chrzestnych po zaświadczenie o tym, że są osobami wierzącymi i praktykującym).
W przypadku załatwiania jakichkolwiek spraw kancelaryjnych liczymy na szczerość.
SAKRAMENTY
(WYMAGANE DOKUMENTY)
SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA
Narzeczeni zgłaszają się w parafii zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego osobiście trzy miesiące przed zawarciem małżeństwa.
W kancelarii parafialnej przedstawiają osobiście następujące dokumenty:
1. Metryki chrztu do ślubu kościelnego (ważność wydania: 6 miesięcy przed datą ślubu) z adnotacją o przyjęciu sakramentu bierzmowania
2. Dowody osobiste
3. Zaświadczenie o uczestnictwie w katechezach przedmałżeńskich
4. Ostatnie świadectwo z katechezy szkolnej
5. Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa z Urzędu Stanu Cywilnego w 3 egzemplarzach.
6. W przypadku wdowców - metryka śmierci współmałżonka.
Rozmowa duszpasterska przed ślubem w 2 etapach:
1. Spisanie protokołu przedślubnego oraz wystawienie zapowiedzi, inne ustalenia szczegółowe. Spisanie protokołu zajmuje ok. 1 godz., dlatego należy umówić się wcześniej na konkretny termin.
2. Rozmowa duszpasterska na 2 tygodnie przed ślubem (gdy wszystkie dokumenty zostały złożone np. zapowiedzi, zaświadczenia o odbytym kursie przedmałżeńskim, inne brakujące w dniu spisywanie protokołu).
Narzeczeni spoza parafii
Zgłaszają się oni najpierw w parafii zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego. Od Księdza Proboszcza jednej z tych parafii mogą otrzymać dokument (Licencja / Litterae dimissoriae) upoważniający nasza parafię do pobłogosławienia ich małżeństwa.
CHRZEST ŚWIĘTY
Dziecko do Chrztu Świętego należy zgłosić przynajmniej tydzień przed uroczystością przynosząc do kancelarii:
1. Wyciąg aktu urodzenia dziecka z Urzędu Stanu Cywilnego (oryginał do wglądu)
2. Nazwiska i imiona Chrzestnych z adresem zamieszkania
3. Zaświadczenie z parafii rodziców chrzestnych, że są praktykującymi katolikami
Przypominamy, iż Rodzicami Chrzestnymi nie mogą być:
- niewierzący czy osoby innej wiary,
- osoby niepraktykujące,
- żyjący na kontrakcie cywilnym lub bez żadnego ślubu,
- nie bierzmowani i nie posiadający świadectwa z katechezy,
- prowadzący gorszący tryb życia.
POGRZEB
Pogrzeb zgłaszamy w parafii zamieszkania zmarłego.
W kancelarii należy okazać:
1. Akt zgonu z Urzędu Stanu Cywilnego,
2. Gdy nasza parafia nie jest parafią gdzie zmarły mieszkał - pozwolenie na urządzenie pogrzebu z parafii, zamieszkania zmarłego.
Najlepszym darem dla Zmarłego jest pełne uczestnictwo we Mszy św. (z przyjęciem Komunii św.)
NAMASZCZENIE CHORYCH
Przy zgłoszeniu chorego należy określić jego stan zdrowia (zwłaszcza czy jest on w stanie przyjąć Komunię Świętą).
W domu chorego należy przygotować:
- stół nakryty białym obrusem, krzyż, świece;
- na stole: kropidło, woda święcona, szklanka z wodą i talerzyk z watą.
Wszyscy obecni w domu biorą udział w modlitwie.